D Sweetest Thing

Monday, February 14, 2005

TERINGAT...

kat malaysia nih kalau nak raya jer tak kiralaa raya apa pun mesti ada iklan spesel...slalunya iklan2 nih dari petronas ke, tnb ke, telekom ke, kompeni besau2laa...raya cina nih ada few iklan yang aku suka tapi yang paling menarik perhatian aku is iklan nenek jaga cucu tuh...mesti aku menangis tiap kali tengok iklan tuh...lagi2 part yang nenek dia punyer bahu melecet tuh...fuuhhh...sebak giler...meleleh air mata aku...korang sedih gak ker?sebenarnya bila tengok iklan tuh aku teringat arwah moyang aku...dia yang jaga aku dari aku tadika sampailaa aku abis form 5...kalau ada apa2 masalah, mesti dapat solution baik punya kalau tanya dia...masa dia meninggal, aku tengah praktikal...4 hari aku dok umah ngan makcik2 aku, nenek2 aku tengok2kan dia...hari dia meninggal tuh dia dah boleh bukak mata sket, so, aku ingat dia makin sembuh, aku pun pegilah keje...mana tau pagi tu last aku jumpa dia...dah lah ayat terakhir aku,"onyang, akak nak gi keje nih, bye"...aku dapat sms moyang aku meninggal masa aku dalam lrt on d way nak baliklaa...dari stesen aku berlari ke rumah...rasa macam baru sangat dia meninggal...skarang kalau aku ada masalah, tak tau pada sapa nak rujuk...bukan takde family tapi tak sama...moyang aku kalau bagi solution memang takkan effect sapa2...kiranya solution dia tuh memberi kebaikan pada semua...teringat aku, dia slalu kata, kalau dia sekolah, dia dah jadi perdana menteri skarang...camnalaa aku agaknya kalau moyang aku perdana menteri kan?hehe...lupa plak...moyang aku pompuan tau...oklaa...sedihlaa plak...stop sini dulu...

1 Comments:

Post a Comment

<< Home